Υποκριτική ΙΙΙ

Κωδικός μαθήματος
04ΖΕ001
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε ή Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Τα μαθησιακά αποτελέσματα για τον φοιτητή που αξιολογείται επιτυχώς στο μάθημα, περιλαμβάνουν τα εξής επίπεδα μάθησης
1.    Την εφαρμογή
-χρησιμοποιεί τα στοιχεία των μεθόδων και τεχνικών που διδάχθηκε στα μαθήματα ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι και και ΙΙ, ως εργαλεία για την παρουσίαση μίας ολοκληρωμένης σκηνικής δράσης ολιγόλεπτης διάρκειας.
2.    Τη σύνθεση
-Συνδυάζει την συστηματική δουλειά πάνω στην εκφορά του θεατρικού κειμένου και την σκηνική επικοινωνία, με τη σύνθεση ενός θεατρικού ρόλου.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΛΟΥ
ΑΣΚΗΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι φοιτητές προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους, ως
ηθοποιοί, στην σύνθεση και δημόσια παρουσίαση ενός καλλιτεχνικού σκηνικού γεγονότος. Κατά τη διάρκεια των προβών, εργάζονται πάνω στο σύνολο των μεθόδων υποκριτικής τις οποίες έχουν διδαχθεί στα προηγούμενα μαθήματα. (ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι και ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ.) Η έμφαση εδώ δίνεται
εξίσου στη διαχείριση του λόγου μέσω της πρωτότυπης μεθόδου των Σταδίων της Λεκτικής δράσης αλλά και, στη σωματική φόρμα, μέσω της εφαρμογής στοιχείων της μεθόδου Viewpoints των Anne Bogart - Tina Landau με στόχο τη σκιαγράφηση του περιγράμματος ενός ρόλου στο
πλαίσιο μιας σκηνικής παρουσίασης σύντομης χρονικής διάρκειας.

 Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 διδακτικές ενότητες.
1. Συλλογική και ατομική δουλειά κατανόησης καιανάλυσης του θεατρικού κειμένου μέσω της
σκηνικής επικοινωνίας
2. Συλλογική και ατομική δουλειά κατανόησης και ανάλυσης του θεατρικού κειμένου μέσω της
σκηνικής επικοινωνίας
3. Συλλογική και ατομική δουλειά κατανόησης και ανάλυσης του θεατρικού κειμένου μέσω της
σκηνικής επικοινωνίας
4. Συλλογική και ατομική δουλειά κατανόησης και ανάλυσης του θεατρικού κειμένου μέσω της
σκηνικής επικοινωνίας
5. Εξάσκηση πάνω στην εκφορά του λόγου μέσω
των σταδίων επεξεργασίας του, με στόχο τη
δημιουργία του
περιγράμματος των
θεατρικών χαρακτήρων
6. Εξάσκηση πάνω στην εκφορά του λόγου μέσω
των σταδίων επεξεργασίας του, με στόχο τη
δημιουργία του
περιγράμματος των
θεατρικών χαρακτήρων
7. Δημιουργία σκηνικής δράσης μέσω της μεθόδου viewpoints.
8. Δημιουργία σκηνικής δράσης μέσω της μεθόδου viewpoints.
9. Δημιουργία σκηνικής δράσης μέσω της μεθόδου viewpoints.
10. Γενικές πρόβες
προετοιμασίας θεατρικής παράστασης
11. Γενικές πρόβες
προετοιμασίας θεατρικής παράστασης
12. Γενικές πρόβες
προετοιμασίας θεατρικής παράστασης
13. Γενικές πρόβες
προετοιμασίας θεατρικής παράστασης
 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Καλλιτεχνικό εργαστήριο

44

Καλλιτεχνική δημιουργία - πρόβες προετοιμασίας ανάμεσα στα μαθήματα

52

Γενικές πρόβες προετοιμασίας τελικής παρουσίασης

21

Θεωρητική διδασκαλία

8

Σύνολο Μαθήματος 

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η τελική αξιολόγηση των φοιτητών είναι συνδυασμός της αξιολόγησής τους σε γραπτή εξέταση (40%) και στην
καλλιτεχνική παρουσίαση (60%)

Η γραπτή εξέταση αφορά το περιεχόμενο της μεθόδου Viewpoints.

Τελική δημόσια παρουσίαση περιλαμβανει πρακτικές σκηνικές εφαρμογές καλλιτεχνικής δημιουργίας με τη
μορφή αυτοτελούς δημόσιας παρουσίασης. Η αξιολόγηση είναι ατομική και εξετάζει το βαθμό πληρότητας της
καλλιτεχνικής επίδοσης του φοιτητή βάσει των παρακάτω κριτηρίων:

Βαθμός πειθαρχίας στην εκτέλεση των ασκήσεων και εργατικότητας κατά τη διάρκεια των προβών.

Βαθμός διαθεσιμότητας για την αφομοίωση οδηγιών Υποκριτικής κατά τη διαδικασία “χτισίματος” του ρόλου

Βαθμός αυτενέργειας και πρωτοβουλίας για τη διατύπωση προτάσεων σκηνικής παρουσίας του θεατρικού ρόλου
Σκηνική αξιοποίηση σωματικών και φωνητικών προσόντων.
Τελική παρουσίαση πρακτικών σκηνικών εφαρμογών καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Στα καλλιτεχνικά μαθήματα, ειδικά στους τομείς της
Υποκριτικής και της Σκηνοθεσίας, τα κριτήρια αξιολόγησης τα κριτήρια εμπεριέχουν πάντοτε ένα βαθμό
υποκειμενισμού. Για να αποφευχθεί ο κίνδυνος αδικιών ή έντονου υποκειμενισμού, οι αξιολογήσεις και οι
παρατηρήσεις γίνονται δημόσια κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Επίσης, στην αρχή του εξαμήνου οι φοιτητές πληροφορούνται τα ειδικά κριτήρια αξιολόγησης που ισχύουν για το συγκεκριμένο μάθημα.

Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα σπό τους φοιτητές στο:
https://eclass.uop.gr/courses/TS220/

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Βασίλιεφ Ανατόλι, Επτά ή οκτώ μαθήματα θεάτρου, (μετ.Δέσποινα Σαραφείδου), Αθήνα, ΚΟΑΝ, 2008
BOGART Anne, LANDAU Tina, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των Viewpoints και της σύνθεσης, (μεταφρ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.
Όιντα Γιόσι, Μάρσαλ Λόρνα, Ο αόρατος ηθοποιός, (μτφ. Θοδωρής Τσαπακίδης-Μαριλίτα Λαμπροπούλου), Αθήνα, Κοάν, 2003.
Όιντα Γιόσι, Ο ακυβέρνητος ηθοποιός, (μτφ. Ελένη Παπαχριστοπούλου), Αθήνα, Κοάν, 2001. Pezin Patrick, Le livre des exercices à l’usage des acteurs, Saussan, L’Entretemps, 2002.
Ρίτσαρντς Τόμας, Για τη δουλειά με τον Γκροτόφσκι πάνω στις σωματικές δράσεις, (μτφ.
Κωνσταντίνος Αν. Θέμελης), Αθήνα-Γιάννινα, Δωδώνη, 1998.
Στανισλάφσκι Κονσταντίν, Πλάθοντας ένα ρόλο, (μτφ. Άγγελος Νίκας), Αθήνα, Γκόνης, 1977

Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία, 2024.
 

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/TS220/

Μαθήματα Εξαμήνου